Také pamatujete dobu socialismu? Někteří lidé na ni nedají dopustit ne proto, že šlo o totalitní režim, i když i ten současný režim nemá k totalitě daleko, ale spíše proto, že v té době prožívali svá mladá šťastná léta, a že organizovali různé společenské a sportovní akce, k nimž byla zapotřebí tamní motorová vozidla. Představte si nyní, že je vám sedmnáct, a chystáte se na svou první vodáckou výpravu po Lužnici. Nakládáte na přívěsný vozík laminátové a nafukovací lodě, bagáž ukrytou v plastových barelech, a to vše je zapřaženo za vůz Wartburg 353 combi krémové barvy. Wartburg byl osazen dvoutaktním motorem, s řadicí pákou pod volantem na palubní desce, což bylo na naše poměry velmi nezvyklé, ale i přesto jste s takovým autem byli schopni ujet dlouhou vzdálenost a převézt plavidla do Suchdola nad Lužnicí a pak je také odvézt z Dobronic u Bechyně.
V osmdesátých letech měli lidé sice velmi omezené technické možnosti, ale i tak to stačilo na perfektní prázdninové vodácké putování, na které se nezapomíná. A bez toho Wartburgu by bylo velmi obtížné dopravit lodě tam, kam chcete, protože ne všude máte vlakovou trať podél řek, a ne všude vám také železnice přepraví dlouhé laminátové kánoe.
Chcete-li si spolu s námi znovu vybavit tu dobu, kdy měli lidé více času sami na sebe, a kdy bylo vodáctví opravdovým koníčkem, a kdy se v kempech nekradlo, nikomu se nic nikdy neztratilo, a vodáci si spíše navzájem pomáhali při technických potížích, pořiďte si model auta Wartburg 353 v měřítku 1:43. Možná vás to také zavede do Cetoraze u Pacova k rybníku Valcha a poté do Suchdola nad Lužnicí s vašimi přáteli, které jste již dlouho neviděli, a s nimiž byste se rádi opět potkali. A třeba právě na Lužnici. Nebo na některé jiné řece, sice už ne s Wartburgem skutečným, ale třeba právě s modelem auta, který si vezete s sebou jako vodácký talisman.